طراحی وآموزش سایت

راههای افزایش ترافیک سایت

 

راههای افزایش ترافیک سایت
 

راههای افزایش ترافیک سایت

قبل از هر کاری در راههای افزایش ترافیک سایت  باید مطمئن شوید که نتایج حاصل از فعالیت‌های خود را بدرستی ردگیری و آنالیز می‌کنید. شما نمی‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید بدون آنکه بدانید، برای افزایش ترافیک وب سایت خود باید از کجا شروع کنید. برای ردگیری تمام فرایندهای بازاریابی انجام شده در سایت این سه ابزار را باید نصب کنید.

  • گوگل آنالیتیک Google Analytics
  • گوگل سرچ کنسول Google Search Console
  • AMP Analytics

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages Project است. AMP یک پلتفرم طراحی سایت برای گوشی‌های هوشمند است که با کاهش حجم صفحات سایت به افزایش سرعت بارگذاری صفحات برای موبایل کمک می‌کند و از آنجا که این پلتفرم کدهای صفحات را تغییر می‌دهد، نمی‌توان با ابزارهای معمول آنالیز سایت آن را آنالیز کرد و نیاز به ابزاری اختصاصی برای آنالیز دارد.بعد از آنکه مطمئن شدید که تمام این ابزارها به درستی نصب شده‌اند، می‌توانید صفحات فرود و Session های سایت خود (Session عبارت است از تعداد دفعاتی که کاربران وارد یک صفحه می‌شوند به علاوه مدت زمانی که کاربران در سایت می‌مانند و فعالیت‌هایی که در سایت انجام می‌دهند) را ردگیری کنید. با ردگیری این موارد می‌توانید مطمئن شوید که چه تعداد مخاطب به‌صورت واقعی از سایت بازدید کرده و همچنین در این بازدیدها به کدام صفحات سایت مراجعه نموده‌اند. سرچ کنسول گوگل به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی که هر کدام از این بازدیدها به آن وابسته بوده را بیابید. در ضمن تعداد دفعاتی که سایت شما با آن کلمه کلیدی به نمایش درآمده است و تعداد دفعاتی که کاربران بعد از جستجوی کلمه کلیدی مد نظر بر روی لینک سایت شما کلیک کرده‌اند را نیز گزارش‌گیری می‌کند.

راههای افزایش ترافیک سایت

مختصری از تمامی راههای افزایش ترافیک سایت :

 

۱.مقالات پر مخاطب با کلیدواژه های پربسامد انتشار دهید

اولین کار در راههای افزایش ترافیک سایت داشتن مقاله مفید در سایت است .مقاله‌های کوتاه یا طولانی ترجمه یا تالیف کنید و با کلیدواژه های مناسب و پربسامد در سایت تان انتشار دهید. این مقالات علاوه بر افزایش ترافیک سایت ، باعث شناخته شدن شما به‌عنوان یک متخصص در حوزه کاری مرتبط می‌شوند و احتمال خرید از شما افزایش می‌یابد. همچنین عده زیادی این مقالات را باز‌نشر خواهند کرد یا در سایت خود خواهند گذاشت که مقدار زیادی ترافیک و اعتبار مجانی برایتان به ‌همراه خواهد آورد. برای تولید محتوا سئو شده این مطالب را بخوانید.

۲.از فروم‌ها یا انجمن‌ها استفاده کنید

راههای افزایش ترافیک سایتنوشتن مقالات در انجمن‌ها و جواب دادن به پست‌هایی که با کارتان مرتبط است روش بسیار خوبی برای مطرح کردن خودتان است. به‌سادگی با پاسخ دادن به سوالاتی که در فروم ها مطرح می‌شوند می‌توانید به‌راحتی بین علاقه‌مندان به‌عنوان یک متخصص در کسب‌و‌کارتان مطرح شوید. همچنین به سوالات رایج و نیاز‌های اصلی علاقه‌مندان پی خواهید برد. همچنین بررسی کنید که قوانین فروم به ‌شما اجازه بدهد که لینکی از خود را به‌عنوان امضا یا زیر‌نویس قرار دهید. اگر چنین است حتما از این فرصت استفاده کنید تا مردم با خواندن جواب‌‌ها و مطالب شما علاقه‌مند به بازدید از سایت شما شوند. این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

۳. امضا‌ ایمیل را فراموش نکنید

یک امضای ساده با یک توضیح یک‌خطی در مورد مزایای اصلی خدمات خود تهیه کنید. این امضا را می‌توانید زیر هر ایمیلی که می‌فرستید قرار دهید. حتی می‌توانید ایمیل‌هایی با مطالب مرتبط تهیه کنید و با امضای خودتان پخش کنید. دقت کنید که این ایمیل‌ها وقتی دست‌به‌دست فوروارد شوند تعداد خیلی بیشتری از علاقه‌مندان تبلیغات‌تان را خواهند دید. دقت کنید که احتمالا دوستان کسانی که به کارتان علاقه‌مند هستند و ایمیل فوروارد شده به دستشان می‌رسد نیز احتمالا به کارتان علاقه‌مند خواهند بود.

۴.طراحی برای صفحات موبایل داشته باشید

راههای افزایش ترافیک سایتیکی از مواردی که در طراحی سایت بر آن تاکید زیادی می گردد، طراحی واکنشگرا بودن وب سایت است. سایت شما باید در تمامی صفحات مانند دسکتاپ، تبلت و موبایل کاملا قابل روئت باشد و برای آن طراحی شود یعنی کاربر وقتی که از گوشی موبایل وب سایت شما بررسی میکند، مجبور نباشد روی آن زوم کند. براساس وب سایت ورنک، یکی از موردهای امتیاز دهی به وب سایت  و از اصول طراحی سایت و موثر درسئو سایت، طراحی صفحات سایت برای گوشی های موبایل می باشد. پس برای راههای افزایش ترافیک سایت این مورد را حتما مدنظر داسته باسید.

۵. از پروفایل‌های خود در رسانه‌های اجتماعی به سایتتان لینک بدهید.

اطمینان حاصل کنید که همه بخش‌های پروفایل خود در رسانه‌های اجتماعی را تکمیل کرده‌اید تا به هنگامی که مردم از پروفایل شما بازدید می‌کنند، به آسانی و با یک کلیک وارد وبسایت شما شوند و باعث افزایش ترافیک سایت شوند.

۶. محتوای خود را در کانال‌های تان در رسانه‌های اجتماعی ترویج دهید.

محتوای سایت خود را بردارید و در کانال‌های تان در رسانه‌های اجتماعی بگذارید. به این ترتیب، پیدا کردن و کلیک کردن روی آنها ساده تر خواهد شد. اگر از وردپرس برای سایت خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد من برای اشتراک پذیرکردن محتوا، این پلاگین از Warfare است. شما همچنین باید سوشال مارکتینگ داشته باشید.

۷.تبلیغات نمایشی داشته باشید

تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات هستند که از بنر یا سایر موارد قابل کلیک روی یک وب سایت دیگر استفاده می‌کنند. به دنبال فرصت استفاده از این تبلیغات در سایت‌های معتبری باشید که ترافیک بالایی دارند. OutBrain و Taboola دو سرویس محبوب هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

۸.تبلیغات هزینه بر موتورهای جست‌وجوی را امتحان کنید

AdWords گوگل و Ads بینگ بهترین گزینه‌ها در این زمینه هستند. شما به ازای کلیک پرداخت انجام می‌دهید (PPC) تا بر اساس جست‌وجوهایی که برای کلیدواژه هایی که مشخص می‌کنید به سایت خود ترافیک هدایت کنید.

۹.در رسانه‌های اجتماعی مسابقه برگزار کنید.

برای افزایش ترافیک سایت و جلب توجه بیشتر نسبت به برندتان و وسوسه کردن مردم برای اینکه به سایت شما بیایند، میزبان مسابقاتی در رسانه‌های اجتماعی شوید.

۱۰.در پست‌های خود در رسانه‌های اجتماعی از فراخوان به‌عمل (CTA) استفاده کنید.

به مردم دلیلی بدهید تا در رسانه‌های اجتماعی روی سایت شما کلیک کنند، مثلا می‌توانید یک محصول تازه را معرفی کنید.

۱۱.در گروه‌های رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید.

برای اینکه بیشتر دیده شوید و مشهورتر شوید، در گروه‌های فیسبوک یا لینکدین به فعالیت بپردازید. شما می‌توانید همین کار را در توییتر با استفاده از هشتگ‌ها انجام بدهید.

۱۲.با افراد تاثیرگذار همکاری کنید

شما با تعامل با افراد تاثیرگذار می‌توانید شهرت کسب کنید، البته این شهرت را با میانجیگری آنها به‌دست می‌آورید.

۱۳.از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی، تخفیف ارائه کنید.

با تبلیغ تخفیف ها، فروش‌ها و پیشنهادات ویژه، دلیل خوبی برای بازدید از سایت خود به کاربران بدهید.

۱۴. برای راههای افزایش ترافیک سایت تیترهای خود را بهینه کنید.

اخیرا محققان با استفاده از یک مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که ۵۹ درصد مجموع لینک هایی که روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند اصلا کلیک نمی‌شوند. این پدیده دلالت بر این دارد که اکثریت افرادی که مقاله‌ها را به اشتراک می‌گذارند، اصلا آنها را نمی‌خوانند. بینشی که می‌توانیم از این نتیجه گیری کسب کنیم واضح است: تیترها بسیار مهم هستند. تیترهای خود را با کوتاه کردن، جالب و گیراکردن اصلاح کنید.

۱۵.سایت خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید.

راههای افزایش ترافیک سایتسئو سایت  : از راهبردهای موثر بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (SEO) به همراه کدنویسی، ساختار و فراداده (metadata) مناسب استفاده کنید.

۱۶.عملکرد سایت خود را بهبود بخشید.

اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما روی همه دستگاه‌ها به شکل مناسبی نمایش داده می‌شود و تا حد ممکن سرعت سایت خود را بهینه کنید تا منجر به راههای افزایش ترافیک سایت شود.

۱۷.کلمات کلیدی بهتری را هدف قرار دهید

راههای افزایش ترافیک سایتبرای راهبرد بازاریابی محتوایی خود کلمات کلیدی فوق العاده خاصی را هدف قرار دهید. این کار از میزان رقابت در رتبه‌بندی‌های جست‌وجو می‌کاهد و بازدیدکنندگان متناسب بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد. و میتواند یکی از کلیدیترین راههای افزایش ترافیک سایت باشد.

۱۸. برای افزایش ترافیک سایت یک جامعه آنلاین ایجاد کنید.

یک تالار گفت‌وگوی آنلاین برای مشتریان خود ایجاد کنید تا با یکدیگر و با برند شما به تعامل بپردازند. این باعث می‌شود که آنها مرتبا به سایت شما سر بزنند که باعث پرورش وفاداری به برند و رشد فروش از طریق ترویج بین خود مشتریان خواهد شد. فقط باید هوشیار باشید که این فعالیتی زمان بر، دشوار و بلندمدت خواهد بود. ولی یکی از موثرترین راههای افزایش ترافیک سایت است.

۱۹.در تالارهای گفت‌وگوی مرتبط با حوزه کاری خود مشارکت کنید.

اگر ترجیح می‌دهید به جای ایجاد تالار گفت‌وگو برای خود، خودتان عضوی از یک تالار گفت‌وگوی مرتبط با حوزه کاری تان شوید، یک تالار گفت‌وگو پیدا کنید و به فعالیت در آن بپردازید. برای پیداکردن یکی از این تالارها به گوگل بروید و عبارت “تالار گفت‌وگوی [حوزه کاری شما]” را جست‌وجو کنید.

۲۰.به یک گروه وبلاگ نویسی بپیوندید.

یکی از راههای افزایش ترافیک سایت جهت جلب توجه بیشتر برای کار خود از سایتی مانند Problogger یا Copyblogger استفاده کنید.

۲۱.به یک گروه Slack بپیوندید

اصولا Slack یک چت روم بزرگ است. به یک چت روم که متشکل از افراد حرفه‌ای حوزه کاری شما –یا بازار هدف شما- است بپیوندید و به فعالیت بپردازید. این فهرستی از گروه‌های Slack است که می‌توانید مدنظر قرار دهید.

۲۲.فرصت نوشتن پست مهمان را در وبلاگ خود ارائه دهید.

از راههای افزایش ترافیک سایت باید مکانی برای ارسال پست مهمان برای افرادتاثیرگذار در وبلاگ خود ارائه کنید. آنها علاوه بر اینکه دیده می‌شوند، یک لینک به وبسایت خود نیز به‌دست می‌آورند، در عوض شما هم بخشی از مخاطبان آنها را به‌دست می‌آورید.

۲۳.لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر بسازید

راههای افزایش ترافیک سایتلینک هایی بسازید که کاربر را وارد سایت شما می‌کند. لینک‌ها به بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، ترافیک ارجاعی و برندسازی و افزایش ترافیک سایت کمک می‌کنند.

۲۴.لینک‌های ورودی مشکوک را حذف کنید

برای پیداکردن و حذف لینک‌های نامناسب که می‌توانند رتبه شما را در موتورهای جست‌وجو پایین نگاه دارند از یک سرویس مثل Ahrefs، Majestic یا Open Site Explorer استفاده کنید.

۲۵.در وبلاگهای مرتبط با حوزه کاری خود پست مهمان ارسال کنید

خود را به عنوان یک مشارکت‌کننده مهمان در وبلاگ‌های دیگر حوزه کاری تان معرفی کنید.

۲۶.در جست‌وجوی موقعیت هایی برای مشارکت مداوم باشید.

اگر بتوانید همکاری مداومی با یک ناشر داشته باشید، با سرعت بسیار بیشتری برند خود را با مخاطبان آن ناشر خواهید ساخت تا اینکه تنها یکبار بتوانید یک پست مهمان منتشر کنید.

۲۷. از راههای افزایش ترافیک سایت ایجاد محتوای ویروسی است.

سعی کنید محتوایی تولید کنید که شگفت آور، منحصر به فرد، سرگرم‌کننده و آموزنده باشد تا بتواند اینترنت را زیر و رو کند.

۲۸.به محتوای خود تصویر اضافه کنید.

واضح است محتوایی که با تصویر همراه باشد، عملکرد بهتری دارد.

۲۹.یک کانال یوتیوب راه بیندازید

یوتیوب، خود یک پلتفورم اجتماعی است، اما ویدیو‌های آن معمولا مستقیما در نتایج جست‌وجوی گوگل نیز نمایش داده می‌شوند.

۳۰. برای افزایش ترافیک سایت پادکست بسازید

امروزه پادکست‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. درک متقابلی با شنوندگان پیدا کنید و با اینکار می‌توانید مخاطبان ثابت قدم و وفاداری به‌دست بیاورید. پادکست یکی از جدیدترین راههای افزایش ترافیک سایت است.

۳۱.یک وبینار را میزبانی کنید.

برای آموزش مخاطبان خود یک وبینار (سمینار آنلاین) راه بیندازید.

۳۲.یک خبرنامه ایمیلی راه بیندازید

راههای افزایش ترافیک سایتیک فهرست از نشانی‌های ایمیل تهیه کنید و از آن برای ترویج محتوای وبسایت خود استفاده کنید. بخشی از محتوای خود را از طریق ایمیل ارسال کنید و یک لینک به صفحه آن مطلب در سایت خود بدهید که مخاطبان بتوانند در آنجا مطلب کامل را مشاهده کنند. MailChimp یک تامین‌کننده محبوب خبرنامه‌های ایمیلی است که من استفاده و پیشنهاد می‌کنم.

۳۳.محتوای خود را به StumbleUpon ارسال کنید.

StumbleUpon که یک موتور کشف محتوا است، مکانی سریع و آسان برای ارسال محتوای شماست. چنانچه ارسال شما به اندازه کافی رای مثبت از کاربران دریافت کند می‌تواند مسبب صدها یا هزاران بازدید از سایت شما شود. علاوه بر این، StumbleUpon یک گزینه تبلیغاتی هزینه بر نیز ارائه می‌کند که ارزش بررسی دارد.

۳۴.کاربران را ترغیب کنید تا محتوای شما را روی Reddit به اشتراک بگذارند.

Reddit اجازه خود-ترویجی را نمی‌دهد، لذا باید شخص دیگری محتوایتان را برای شما ارسال کند – شاید یک دوست، همکار یا حتی فردی از سرویس فریلنسری Fiverr. فقط اطمینان حاصل کنید که تنها محتوای با کیفیت ارسال می‌کنید. مرتبط‌ترین subreddit را برای ارسال انتخاب کنید. Reddit هم تبلیغات غیررایگان ارائه می‌دهد.

۳۵.در سرویس کمک به یک گزارشگر (HARO) عضو شوید.

HARO شما را مشترک یک فهرست ایمیل می‌کند که به شما درباره روزنامه نگارانی که به دنبال منبع برای داستان‌های خود هستند اطلاع رسانی می‌کند. فهرست منابع مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و برای مواردی که به کسب و کار شما ارتباط دارند درخواست بدهید. اگر پذیرفته شوید، لینک‌ها و فرصتی برای بیشتر دیده شدن در خروجی‌های عمده خبرگذاری برای خود به‌دست می‌آورید.

۳۶. برای افزایش ترافیک سایت از AllTop استفاده کنید.

معرفی شدن از طریق AllTop می‌تواند حجم انبوهی از ترافیک برای شما به ارمغان بیاورد.

۳۷.به کسانی که نظر ثبت می‌کنند پاسخ دهید

نشان بدهید که برای مخاطب خود اهمیت قائل هستید و با این کار برند خود را خواهید ساخت؛ بازدیدهای مکرر به‌دست می‌اورید؛ و یک جامعه مجازی می‌سازید.

۳۸.به سوالات در سایت‌های پرسش و پاسخ (Q&A) جواب بدهید.

سوالات را در سایت هایی مانند Quora یا Yahoo! Answers پیدا کنید و بهترین پاسخ ممکن را برای سوالات مرتبط ارائه کنید. به عنوان نقل قول در پاسخ تان به سایت اصلی خود لینک بدهید.

۳۹.یک پست پاسخ بنویسید

با یک مقاله از خودتان به یک مقاله که بی‌نهایت محبوب شده است پاسخ دهید تا از طریق یک میانجی، بهتر دیده شوید.

۴۰.مصاحبه برگزار کنید.

با افراد تاثیرگذار مصاحبه کنید. آنها به احتمال زیاد این مصاحبه را با مخاطبان خود به اشتراک خواهند گذاشت و این سهمی از مخاطبان آنها را به وبسایت شما هدایت خواهد کرد.

۴۱.به شبکه‌سازی حضوری بپردازید.

در رویدادها و مراسم شبکه‌سازی و سایر رویدادهای حضوری شرکت کنید تا بتوانید به شخصه درباره وبسایت و کسب و کار خود به مردم اطلاعات بدهید.

۴۲.یک مراسم سخنرانی برای خود فراهم کنید.

در رویدادهای عمده به عنوان سخنران حضور یابید و با اینکار فورا وبسایت تان را در معرض دید قرار دهید و برند، دنبال‌کنندگان و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.

۴۳.از ریز قالب‌ها استفاده کنید (microformatting)

برای قالب بندی صحیح اطلاعات سایت خود از Schema.org استفاده کنید. با اینکار، شانس خود برای نمایش در نمودار معلومات گوگل (Google’s Knowledge Graphh) را افزایش می‌دهید.

۴۴.درون فروشگاه خود انگیزه فراهم کنید

ترافیک حضوری خود را از یاد نبرید. با ویژگیهایی مانند علامات و نشانه هایی که ورود به سایت شما را ترغیب می‌کنند، به مشتریان فیزیکی خود دلیلی برای بازدید از وبسایتتان بدهید.

۴۵.تبادل تبلیغ همیشگی داشته باشید

از فضای تبلیغاتی سایت‌تان برای تبلیغ سایت دیگری استفاده کنید و از آن سایت بخواهید که تبلیغ سایت شما را در سایت خود قرار دهد. این کار چیزی شبیه تبادل لینک است ولی به جای لینک احتمالا یک بنر تبلیغاتی رنگارنگ را تبادل می‌کنید.

۴۶. از یک موضوع محبوب به نفع خود بهره ببرسید

شما می‌توانید از یک مقاله خبری پرطرفدار، یا از یک هشتگ محبوب برای بهره‌برداری از قابلیت دیده شدن یک رویکرد تازه یا یک داستان مهم در حوزه کاری تان به نفع خود استفاده کنید.

۴۷.یک آگهی خبری منتشر کنید.

از یک سرویس مانند PR Newswire یا PRWeb برای ارسال یک آگهی خبری درباره رویدادی در کسب و کار خود که ارزش خبری دارد استفاده کنید.

۴۸.یک محصول را برای نقد وبررسی ارسال کنید.

در ازای یک نقد صادقانه، به یک وبلاگ نویس نقد‌کننده که در جاویژه (niche) شما فعالیت می‌کند، یک نمونه از آخرین محصول خود را به رایگان ارائه کنید.

۴۹.از رقیب خود تقلید کنید.

کشف کنید که رقبای شما از چه راهبردهایی استفاده می‌کنند، و بررسی کنید که آیا شما می‌توانید از آنها بهتر استفاده کنید.

۵۰.خود را از رقبای خود متمایز کنید.

با انجام کاری که هیچ یک از رقیبان شما تاکنون امتحان نکرده اند، راهی پیدا کنید که شما را در میان آنها برجسته کند.

۵۱.یک کتاب الکترونیکی منتشر و پخش کنید.

برای ترغیب به بازدید بیشتر، یک کتاب الکترونیکی بنویسید و با الزام ثبت ایمیل برای دریافت آن، فهرست ایمیل خودتان را بسازید.

۵۲.برای افزایش ترافیک سایت یک اینفوگرافیک منتشر کنید.

اینفوگرافیک‌ها ذاتا قابل اشتراک‌گذاری هستند و اینفوگرافیک‌های خوب نه تنها ترافیک ارجاعی تامین می‌کنند، بلکه لینک هایی از سایتهای دیگر برای شما به ارمغان می‌آورند که به بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند.

۵۳.یک راهبرد بازاریابی محتوایی را آغاز کنید.

اگر محتوای باکیفیت روی وبسایت خود منتشر نمی‌کنید، انجام این کار را شروع کنید. با ذکر استعاره‌ای از ماهیگیری می‌توان گفت هر محتوایی که منتشر می‌کنید مانند انداختن یک قلاب دیگر در آب است.

۵۴.محتوای خود را در قالب‌های مختلف تعریف کنید

اگر یک پست وبلاگی طولانی دارید، یک نسخه PDF از آن تهیه کنید، آنرا به یک وبینار زنده تبدیل کنید، در یک پادکست به بحث درباره آن بپردازید یا آن را به یک ویدیو تبدیل کنید. بازتعریف هدف محتوای شما در قالب‌های مختلف می‌تواند به قرارگرفتن آن در معرض مخاطبان مختلف کمک کند.لازم نیست تمامی این ایده‌ها را در راهبرد بازاریابی آنلاین خود به کار ببرید، اما من پیشنهاد می‌کنم هر کدام را حداقل یکبار امتحان کنید تا ببینید کدام موارد برای کسب و کار شما موثرتر است.

۵۵.تبادل لینک دایمی داشته باشید

تبادل لینک با سایت‌های غیر‌رقیب ولی مرتبط با کسب‌و‌کارتان یا مرتبط با بازار هدفتان می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای برای به‌دست آوردن ترافیک مفید باشد. در این روش هم شما و هم سایتی که با آن تبادل لینک می‌کنید بهره می‌برند. به سایت‌هایی درخواست تبادل لینک بدهید که رتبه آلکسای آن‌ها تقریبا با رتبه شما یکسان است. توقع نداشته باشید سایت‌های با رتبه بسیار بهتر از شما حاضر به تبادل لینک شوند. این تبادل لینک هم تاثیر مثبتب در راههای افزایش ترافیک سایت دارد.

۵۶.بازدیدکنندگان قبلی سایت را نگهدارید

قطعا اگر مطالب مفیدی در سایت تولید کنید و از ابزارهای مناسب برای نگهداری بیننده در سایت خود استفاده کنید مانند ایمیل و پیامک، این روش موثرترین روش از بین روش های قبلی است و می تواند به فروش شما نیز کمک بسیار زیادی بکند.این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از هرگونه تبلیغات اینترنتی باید نقاط ضعف و مشکلات سایت خود را برطرف سازید و سپس اقدام به افزایش ترافیک سایت بکنید تا بازدهی لازم را از این کار بگیرید. افزایش بازدیدکننده به تنهایی نمی تواند موفقیت سایت شما را تضمین کند و قبل از این مرحله باید محتوای مناسب، گرافیک مناسب و چیدمان مناسب در سایت خود داشته باشید. کارشناسان ما در تمام مسیر همراه شما هستند و مشاوره های لازم را به شما خواهند داد.کیفیت گرافیک سایت، سرعت لود شدن صفحات و چیدمان سایت به گونه ای که به ساده ترین شکل ممکن کاربر به اطلاعاتی که میخواهد دسترسی پیدا کند و از طرف دیگر رنگبندی سایت او را آزار ندهد. در واقع برای افزایش ترافیک سایت می تواند بر روی دو گروه از مخاطبین برنامه ریزی کرد :

بازدیدکنندگان جدید

بازدیدکنندگان برگشتی (افرادی که برای بار دوم به بعد به سایت شما مراجعه می کنند)

قطعا هزینه نگهداری بازدیدکنندگان برگشتی کمتر از هدایت بازدیدکنندگان جدید به سایت است. بنابراین حتما بر روی تولید محتوای مناسب و کیفیت سایت خود کار کنید. زیرا در عمل هر چقدر هم از روش های مختلف مانند گوگل و تبلیغ در سایت های دیگر بازدید بگیرید اما نتوانید آنها را حفظ کنید در دراز مدت نتیجه ای نخواهید گرفت.هرگز به دنبال افزایش ترافیک سایت از طریق روش های غیر معمول و فریب آمیز نباشید زیرا نه تنها ارزشی به سایت شما اضافه نخواهد کرد بلکه برای شما هزینه پهنای باند نیز تولید می کند و در دراز مدت نیز هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

۵۷.محتوایی بنویسید که خوانده شوند و به آنها لینک داده شود

در راههای افزایش ترافیک سایت قبل از هر کاری برای افزایش ترافیک باید مطمئن شوید که محتوای شما مفید و جالب باشد به طوری که بازدیدکنندگان از خواندن آن مطالب لذت ببرند و دوست داشته باشند که به آن مطالب لینک بدهند. برای اینکه محتوایی مورد توجه قرار بگیرد معمولا باید هم مفید و هم جالب باشند، خوب نوشته شده باشند و به شکلی باشند که به راحتی قابل خواندن باشند و خواننده خیلی راحت مطلب را متوجه شود. هر زمان که بازدیدکنندگان وبلاگ شما، بدون اینکه خودتان از آنها بخواهید به مطالب شما لینک دادند به این معنی است که شما در مسیر درستی قرار دارید.این لینک ها از آنجایی که کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه راه میانبری به وجود آمده اند، از نظر گوگل بسیار باارزش محسوب می شوند. البته گاهی می توانید از چند نفر از دوستان خود بخواهید به مطالب شما لینک بدهند ولی به خاطر داشته باشید که اولا این کار را خیلی به ندرت انجام دهید و دوما فقط برای بهترین مطالب خود چنین کاری کنید تا ارزش آن را داشته باشد.

۵۸.در وبلاگ های دیگر کامنت بگذارید

در روزها و حتی ماه های آغازین وبلاگ نویسی، نظر دادن یا همان کامنت دادن در وبلاگ ها و وبسایت های دیگر به خصوص وبسایت های معروف و معتبر راه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک وبلاگ خود محسوب می شود. ممکن است از یک کامنت چند بازدیدکننده جدید به دست بیاورید، بنابراین اگر کامنت گذاشتن را جدی بگیرید و به طور مثال هر روز ۵ کامنت در وبسایت های دیگر منتشر کنید خیلی زود می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سوی وبلاگ خود بیاورید.البته کامنت گذاشتن چندان هم ساده نیست. باید سعی کنید کامنتی که می گذارید ارزشمند باشد و به موضوع مورد بحث کاملا مرتبط باشد.کامنت های سطحی و کوتاه معمولا نتیجه معکوس خواهند داشت و به ضرر شما و وبلاگ شما تمام می شوند. ضمنا در زمان کامنت گذاشتن همیشه اطلاعات واقعی خود از جمله نام و ایمیل خودتان را استفاده کنید. بهتر است گاهی هم به سوالات پرسیده شده در دیگر کامنت ها هم پاسخ دهید. این کار باعث می شود شما به عنوان یک بازدیدکننده مفید در آن سایت شناخته شوید که این برای افزایش ترافیک سایت از طریق کامنت واقعا مهم و تاثیر گذار است.

۵۹.رعایت کردن موارد نگارشی

راههای افزایش ترافیک سایتبله موارد نگارشی مانند نقطه، ویرگول و غیره را باید به خوبی بشناسید مخصوصا برای کسی که وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارد. درست نوشتن کلمات خیلی  مهم است برای مثال شما کلمه کلیدی صابون را در وب سایت خود تعریف کنید، حال اگر شما در متن وب سایت خود به اشتباه سابون بنویسید چون از نظر کامپیوتر و گوگل هیچ تناسبی وجود ندارد، گوگل وب سایت شما را به دلیل به کار نبردن کلمه کلیدی جریمه خواهد کرد.

۶۰.بررسی عکس ها

تمامی عکس های وب سایت  را که قرار می دهید را حتما از نظر بهینه بودن بررسی کنید. مواردی مانند اندازه وحجم، تگهای title  و alt از مهمترین موردهایی هستند که در سرعت بارگذاری تاثیر مهمی دارند و از راههای افزایش ترافیک سایت هستند.راههای افزایش ترافیک سایت


مطالب مرتبط با راههای افزایش ترافیک سایت:
ارسال دیدگاه جدید
کد امنیتی رفرش